נכון, הרשת מציעה את שירותיה בחינם והיום כל איש או אשת עסקים בעלי מוצר או שירות יכולים להקים אתר או בלוג ולפתוח דף במדיה החברתית ולשווק ולפרסם את עצמם ללא עלות. עם זאת, על מנת להגיע לקהל יעד גדול יותר- ויותר נכון להגיע לקהל יעד מדויק לאורך זמן ולהמשיך למכור את השירות והמוצר- צרכים לעיתים לשלם כסף.
קידום ממומן- מה זה אומר?
זה לא אומר שאתם צריכים לשלם עכשיו על כל מה שאתם מפרסמים ברשת ולהוציא סכומים גדולים של כסף. זה כן אומר שאם החלטתם שאתם רוצים להגדיל את הנראות שלכם ברשת, למתג את עצמכם וכמובן להגדיל את קהל היעד ולהיות נוכחים תמיד- כדאי לכם להשקיע בקידום ממומן.
קידום ממומן כשמו כן הוא- קידום שמממנים אותו. זהו קידום אשר צריך לבנות לו אסטרטגיה שלמה מאחוריו ולחשוב כיצד להשתמש בפרסום, בכלים הקיימים ובסכום הכסף שהחלטתם להשקיע- בצורה הטובה ביותר על מנת להביא תוצאות טובות ביותר.
קידום ממומן במדיה החברתית:
המדיה החברתית היא מדיה חברתית! זה אומר שהיא נועדה לקשר בין אנשים לייצר חברויות ולהעלות נושאים לדיון. בראש ובראשונה היא לא נועדה למכור אבל כאשר הבינו את הפוטנציאל הגלום בה החליטו לאפשר זאת אבל כמובן בתשלום. רוצים למכור? תשלמו. על מנת לעשות זאת חשוב מאוד להחליט- מי קהל היעד שלכם אם אתם פונים לקהל קיים בכדי לתחזק את הנראות והנוכחות שלכם או שאתם מחליטים לפנות לקהל חדש. צריך לבחור טווחי גיל, עיסוקים, תחומי עניין, מקום מגורים, שפות וכדומה. ממש לא "כל ישראל" ו "עברית" עם כמה שהמדינה קטנה… לאחר מכן אתם צריכים להחליט מה אתם רוצים למכור (ולא לקדם לדוגמא פוסט סתמי שאין בו הנעה לפעולה או שום עניים לקריאה לגולש הממוצע), להכין את המודעה, להכניס תוכן שיגרום לאנשים להיכנס אליה לקרוא וגם לרצות לקרוא- להעביר לדף נחיתה, או אתר או דף תשלום ולוודא שהלקוח באמת רוכש בסוף התהליך. כמו כן תצטרכו להחליט כמה תרצו להשקיע מבחינת תשלום עבור אותו קידום.
קידום ממומן של האתר:
מעבר להכנסת מילות חיפוש רלוונטיות וביטויים שנועדו לקדם אורגני את האתר חשוב לקדם אותה בצורה ממומנת. הקידום בגוגל עובד קצת אחרת מקידום במדיה החברתית- הוא מאפשר להכניס פרסומות בעד תשלום מינימאלי, להוסיף באנרים וגם לשלם עבור מילות חיפוש וקידום במנוע החיפוש של גוגל. כמובן שככל שהמילה מחופשת יותר והתחום שלכם גדול ומוכר יותר- כך תצטרכו לשלם על השימוש במילה יותר ולכן חשוב להחליט כמה תרצו לשלם עבור הקידום.
קידום ממומן הוא לא חובה אבל הוא בהחלט אופציה מעולה למי שכבר יש לו אתר ומדיה חברתית פעילה ורוצה להתקדם שלב.