כתיבת תוכן לאתרים – איך כותבים לדף הבית ואיך לעמוד על אודות
בכל אתר יש שני דפים חשובים, דף הבית ודף על אודות, ולכל דף יש תפקיד אחר. רבים מתבלבלים בין שני העמודים, בין התפקידים השונים ולפעמים מוותרים על אחד העמודים, וחבל. במאמר זה נסקור את התפקידים והמטרות של כל עמוד ונביא טיפים חשובים המאפיינים כתיבה של כל עמוד.
דף הבית
דף הבית הוא הדף הראשון שאליו מגיע הגולש במטרה למצוא תשובה לכאב או לבעיה מסוימת. בשלב זה לא מעניין אותו לשמוע על בעל העסק או על נותן השירות. לא מעניין אותו לשמוע היכן העסק ממוקם, כמה שנים הוא פעיל, וכמה פרסים קיבל בעל העסק. מעניין אותו לשמוע האם אתם מבינים את הבעיה שלו והאם יש לכם פתרון עבורו.
דף הבית הוא דף מכירה, דף שבנוי על עוגנים שיווקיים. יש מספר עוגנים שיווקיים שאפשר להישען עליהם בכתיבת הדף, אפשר להשתמש בכולם או רק בחלק מהם.
כתיבה שיווקית היא כתיבה של תועלות. הגולש רוצה לדעת מה יצא לו אם הוא ירכוש את המוצר שלכם. אם אתם, לדוגמה, מוכרים מסך לטלוויזיה, זה לא מעניין מה הגודל של המסך ובאיזה שיטה הם משדרים. את הגולש מעניין איזה חווית צפייה תהיה לו, זו התועלת של המוצר ועליה יש להרחיב.
העוגנים השיווקיים הם: הזדהות עם הכאב של הגולש, מתן פתרון, יצירת אמון בבעל העסק ולמה כדאי לבחור בו, התגברות על התנגדויות, הוכחה חברתית והנעה לפעולה.
לפני שנכתוב את דף הבית נבדוק למה הגולש הגיע אל האתר שלנו, מה הוא מחפש ואיך אנחנו יכולים לעזור לו. כאשר נאתר את נקודות הכאב נכתוב אותן בדף וניתן לגולש להבין שאנו מזדהים עם הכאב שלו ומבינים אותו. בפסקה הבא יגיע הפתרון.
בשלב השני נחשוב אילו התנגדויות יכולות להיות לגולש. האם המוצר שלנו הוא מדי יקר, האם המתחרים שלנו מציעים מוצרים דומים ולמה שהוא בכלל יבחר בנו ועוד. נערוך רשימה של התנגדויות אפשרויות ונענה עליהן תשובות. הדרך הטובה ביותר להתגברות על התנגדויות היא בדרך של שאלות ותשובות.
הוכחה חברתית היא המלצות של לקוחות, מאמרים שפרסמו עלינו בעיתון, חוות דעת של מומחים מובילים בתחום ועוד.
דף בית ללא הנעה לפעולה דומה למשחק כדורגל ללא הבקעה של גול. במשך למעלה משעה כל השחקנים רצים אחרי הכדור, אך המטרה, הבקעת הגול, לא הושגה. הנעה לפעולה זו המטרה של דף הבית, ולכן אחרי שהובלנו את הגולש תהליך, בסיום נניע לפעולה. נקרא לו לבצע את הפעולה שאותה אנחנו רוצים שהוא ייעשה, השארת פרטים, רישום לניוזלטר או רכישה של המוצר.
דף על אודות
דף על אודות הוא אחד הדפים החשובים בכתיבת תוכן לאתרים. אחרי שהגולש קרא את עמוד הבית והשתכנע שאנחנו יכולים לספק לו את הפתרון שהוא מחפש, הוא יתעניין לדעת מי אנחנו ויגיע לדף על אודות.
בדף על אודות זה המקום לספר את הסיפור המקצועי של בית העסק. ספרו על עצמכם, על ההשכלה שלכם, על הניסיון, על צוות העובדים, איפה אתם נמצאים ועוד.
דף על אודות הוא לא דף שיווקי (קראו עוד משפך שיווקי), ואף על פי כן, גם בסיום דף על האודות חשוב לכתוב הנעה לפעולה. וטיפ שלנו: כדאי להוסיף תמונות של בעל האתר או של אנשי הצוות, תמונות מוסיפות לאימון ויוצרות הרגשה של אינטימיות והיכרות אישית.
וטיפ נוסף: כמו שהגולשים מחפשים את האתר שלכם, כך גם מנועי החיפוש. מנועי החיפוש יזהו את התחום שבו אתם עוסקים באמצעות מילות המפתח. לכן בכל דף, גם בדף הבית וגם בדף על אודות, חשוב להטמיע את מילת המפתח בתוכן.
אולי יעניין אותך לקרוא על גיבוי בענן לעסקים
שתפו אותנו: