רבים מאתנו משלמים על כתיבת תוכן בתשלום, אך לא בטוחים שההשקעה הכספית אכן מעידה על איכות הכתיבה.
כדי לדעת מהי כתיבה טובה, יש לחשוב מנקודת ראות של קוראים, ולחשוב מדוע אנו נהנים מספר קריאה ולעתים לא עוזבים את הספר עד שמסיימים לקוראו.
ללא ספק שאלו תוצאותיה של כתיבה טובה. אם כן מהי ההגדרה של כתיבה טובה ומה המיוחד והמשותף למאמרים, תכנים, וכתבות שיש להם קוראים, צופים ושיתופים רבים?
למעשה, לא בהכרח כישרון כתיבת תוכן יוצא דופן הוא הערובה לכתיבה טובה ולא בהכרח רק סופרים כותבים טוב, אבל יש כמה גורמים ותנאים שגורמים למה שנכתב להיות אובייקט מעניין וגם קריא.
מושכל ראשון הוא לדעת עבור מי כותבים, בשונה מחיבור ספרי קריאה שהסופר כותב בהתאם להשקפת עולמו והרגשותיו, הרי כתיבת תכנים לאינטרנט צריכה להיות מותאמת לציבור הגולשים כשהמטרה היא לגרום להם הנעה לפעולה.
המטרה של הכתיבה היא יצירת קשר ותקשורת בין כותב המאמר לקוראים וכשהכתיבה היא טובה ממילא התקשורת גם היא טובה. כשמציגים כתיבה טובה, ממילא התוכן הרעיוני בא לידי ביטוי בדרך התכליתית ובעלת התוצאות הטובות ביותר.
דבר ראשון יש להיכנס לנעלי הקורא ולדעת ולהבין מה יכול לגרום לו עניין ומה הם התשובות שיענו על שאלותיו עוד בטרם שאל ואחרי קריאת התוכן ייצא בהרגשה שלא נותרו לו שאלות נוספות.
בכתיבה טובה יש לדעת על איזה נקודות יש לשים דגש, האם אפשר יותר לתמצת או שמא יש נושאים שיש להרחיב אודותם, או אולי יש משהו שעדיף היה שלא נכתב.
כתיבה טובה צריכה להכיל
מידע מוסיף רצינות וחשיבות לכתיבה כמו מידעים ועובדות, גרפים ונתונים המוסיפים לכתיבה ניחוח של השקעה, רצינות ואמינות.
כשהכתיבה נסמכת על נתוני מחקר ועובדות זוהי כתיבה שגורמת עניין, יותר מכל דעה אישית של הכותב ולכן גם אם משלבים במאמר דעה צריך שיהיה לה הסבר משכנע שמבוסס על נתונים חיצוניים.
עניין מהותי ביותר בכתיבה טובה הוא כתיבה בצורה בהירה וברורה באופן כזה שאם המאמר מורכב מנתונים רבים או מספרים, לא להכביד בהרבה אינפורמציה ולהדגיש רק את העניינים המהותיים.
מבנה הכתבה
כתיבה טובה אמורה להיות מובנית והגיונית. בתחילה פותחים במה שאמור לגרום עניין לקוראים ומדוע התחילו לקרוא את הכתבה. בהמשך יש להתייחס לנושא העיקרי ומהות העניין הנכתב ובסוף הכתבה פסקה המסיימת וסוגרת את הנושא.
תמיד צריך לתת את התמונה המלאה
רצוי לתת ביטוי לנושא הנכתב בהיקף כללי מכל הכיוונים והצדדים ולהביא גם עמדות מנוגדות וככל שיהיו בכתבה דעות שונות או אף הסתייגויות, הדבר ייתן לכתיבה אמינות ורצינות ודווקא משום כך יקבלו הקוראים את הדעה שלמענה נכתבה הכתבה.
ולסיום, 6 טיפים חשובים
יש לגרום לקוראים לחוש שהכתבה נכתבה עבורם, לא להכביר בנתונים מקצועיים רק כדי לתת את ההרגשה על ידיעתכם את הנושא ולא להיגרר אחרי ביטויים פיוטיים ונמלצים.
גם כשמדובר על נושאים מסובכים, אפשר לכתוב בפשטות ובהירות ללא מונחים מקצועיים מיותרים בצורה השווה לכל נפש.
לשמור על עברית תקינה ולא לעשות שימוש במשפטים ארוכים מדי במבנה של סמיכויות.
כדאי להמעיט בסימני קריאה ולהתרכז בתוכן ובמילה הכתובה כי סימן קריאה יכול לפעמים להעיד על חוסר ביטחון של הכותב ולכן נעזר בחיזוק בצורה של סימן.
גם לא רצוי לעשות שימוש בשלש נקודות בסוף משפט… אלא לסגור את המשפט במלים. אותו דבר להשתדל להימנע מסימנים נוספים כמו קווי הדגשה, סוגריים, מירכאות. כי ריבוי הסימנים מכביד על הכתיבה.
כמו כן יש להימנע ממשפטים מסורבלים וארוכים (קראו עוד על משפטי השראה) כי על אף שהם נכונים הם מעייפים. הקורא יקרא ביתר קלות משפטים קצרים עם נוכחות ועוצמה ויפנים את המסר בצורה הרבה יותר ברורה.
לסיכום, כתיבת תוכן בתשלום היא עבודה של מקצוענים. אם אתם מעוניינים שהאתר שלכם יתקדם במנועי החיפוש, שהגולשים יגיעו אל האתר, יישארו בו ויטמיעו את כל המסרים, אם אתם מעוניינים לבנות את עצמכם כאוטוריטה מובילה בתחום, כדאי לכם להשקיע בכתיבת תוכן בתשלום.
שתפו אותנו: