הרצון העצום לגרום לגולשים רבים להיכנס לאתר האינטרנט העסקי של כל לקוח, יוצר דרכים חדשות ומפתיעות, שמוכיחות את עצמן כיעילות ביותר.
אחת מהן היא בניית קישורים חיצוניים, שיטה שהיא חדשה יחסית והחלה לפעול רק בשנים האחרונות אך כבר הוכיחה את עצמה כשיטה מצוינת שיוצרת אפקט דומינו מצוין בכל האתרים שבהם היא מתבצעת.
האופציה הקיימת לבניית קישורים
הרעיון הכללי מבוסס על כך שכדאי לסקרן את הגולשים ולהציע להם קפיצה לעולם אחר מעניין ומרתק. לקוחות שקוראים מאמר באתר מסוים, רואים כיתוב כחול המציע להם לדלג פנימה ולקרוא מה כתוב במאמר הפנימי, על נושא הקשור לאתר או בנושא אחר לחלוטין.
יש כאלו שיתעלמו מאופציה זו ואחרים שייכנסו פנימה, יציצו וימשיכו לקרוא או יחזרו חזרה. על פי נתונים שנראו בדוחות המפולחים באתרי האינטרנט השונים שבוחנים את התנהלותם הנורמטיבית מסתבר שמרבית מהגולשים מסוקרנים מהאופציה לראות מה מציע האתר ולכן הם מנסים ורואים במה מדובר.
זו הסיבה שכדאי מאד לנצל נישה זו ולבצע בניית קישורים חיצוניים כדי להגדיל ככל האפשר את מעגל הלקוחות שמגיעים לתוך האתר ונשארים בו כדי לעבור בין הדפים ולהבין על מה מדובר, במה עוסקת החברה ואילו מיזמים מעניינים היא מבצעת, פריטים שהיא מייבאת, שירות מקצועי שהיא מעניקה וכו'.
היתרונות של הקישורים החיצוניים
כניסה של גולשים חדשים לאתרים מתבצעת בדרך כלל דרך מילות המפתח שמקלידים הלקוחות וכך הם מגיעים דרך מנועי החיפוש השונים לאתרי האינטרנט הרלוונטיים. באמצעות בניית קישורים חיצוניים האתר מצליח ליצור נפח גדול מאד של תנועת גולשים לתוך האתר וזהו יתרון עצום שאינו כרוך בשירותיו של מנוע החיפוש.
הקישורים הללו הם תשתית המורכבת מאתרים רבים ומדומיינים משמעותיים שמקדם האתרים מכיר וכך הוא יוצר איתם עסקאות של החלפת קישורים או הטמעת קישורים. נוצרים מצבים של החלפת מאמרים בתחומים שונים לחלוטין, כמו משכנתאות מול רכבים, קייטרינג מול חברות נדל"ן וכו'.
הפעולות השונות שבהן נוקט מקדם האתרים
הרצון לפתוח בפני כל הגולשים את חלון הראווה ששמו אתר האינטרנט, מוביל את מקדם האתרים לבצע כמה וכמה פעולות, כדי ליצור אופטימיזציה של הליכי הקידום.
הוא מבצע פעילות של קידום אורגני כדי להגיע למקום הראשון בדירוג ובנוסף לכך הוא שותל אין ספור קישורים, כדי שבדרך זאת גולשים חדשים ייכנסו לאתר ויהפכו מגולשים ללקוחות. זאת כיוון שההיצע של האתר ידבר אל ליבם והם יפתחו את כיסם ויבצעו רכישה של מוצרים ספציפיים שנחוצים להם.
תוספת של קישורים חיצוניים
לקוחות רבים שמעורים בתחום זה, הבינו את המשמעות הרבה של בניית קישורים חיצוניים ולכן הם מציעים למקדם האתרים לשתול קישורים באתרים ספציפיים שתחום העיסוק שלהם קרוב לתחום בו הם עוסקים, לאתרים אחרים שהם מאד פופולריים או לחלופין משאירים למקדם האתרים המנוסה את הבחירה, לאור הניסיון הרב שלו והידע מה עובד טוב יותר.