בעבר המושג "יחסי ציבור" היה מושג שהיה מקובל בתקשורת, מושג המתייחס לעיתונות, לרדיו וטלוויזיה, אולם בעידן הדיגיטלי המושג יח"צ הרבה יותר רחב והוא כולל מדיה חברתית פייסבוק וכדומה ואתרים של חדשות. בהקשה פשוטה בגוגל תוכלו לקבל עוד תוצאות רבות רלוונטיות למושג יחסי ציבור.
מהן המשימות של יחסי הציבור
העיקרון של יחסי ציבור הוא תהליך של שיווק אשר מעביר את הרעיון השיווקי לקהל היעד בדרך שתיצור אמינות כלפי הנושא המדובר במקומות רבים וללא עלויות, כשהמטרה המרכזית היא ליצור אמינות ואהדה.
מהן המטרות שאליהן אפשר להגיע באמצעות כתבות יחסי ציבור?
כתבות יחסי ציבור הן כתבות שיוצרות אמינות, כתבות שבונות שיח רחב על אודות המוצר, כתבות שתפקידן לבנות מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים ולהגביר את האהדה ואת האמינות בקרב לקוחות ותיקים, להגדיל את השיווק, להעניק עדיפות למוצר, לחזק את המותג את ההיכרות עם השירותים והמוצרים של המותג.
כדאי לדעת!
התחום של יחסי ציבור הוא שדה קרב, שדה שבו מתרחשת כל יום מלחמה על שטח פרסום המיועד להכנסת ידיעות חדשות על אודות המותגים הוותיקים והחדשים כשכל יום יש להכניס ידיעות חדשות.
כל 60 דקות בממוצע מתפרסמת הודעה חדשה במרשתת.
בשדה התקשורת קיימים כיום כלים רבים שבהם אפשר לעשות שימוש לכתבות ליחסי ציבור. יש שישה עיתונים יומיים גדולים, ירחונים, עיתונים ומגזינים מקצועיים, מקומונים רבים, שידורי טלוויזיה, שידורי רדיו ועוד. אך בשנים האחרונות יחסי ציבור רבים עברו לרשת האינטרנט המהווה כיום את הפלטפורמה המרכזית לפרסום ולשיווק.
יחסי ציבור מסוגלים לעצור פרסומים נגטיביים.
עיתונאי ממוצע מקדיש פחות מדקה לכל ידיעה של יח"צ שהוא מקבל.
איך נוכל להעצים את הנוכחות של המותג ברשת ולמה זה חשוב?
האינטרנט הוא הבסיס לשיווק ולפרסום בעידו הדיגיטלי. זהו האמצעי הטוב ביותר להרחבה ולהגדלה של המוניטין של כל בית עסק וכל חברה. אך כדי להצליח בכך יש צורך להקפיד על נוכחות קבועה במקומות הנכונים כמו בפורטלים ובמגזינים דיגיטליים, באתרי אינטרנט ועוד ולהקפיד על כתיבת תוכן לאתרים ופרסומים מדויקים ואיכותיים.
האם הנוכחות באינטרנט היא חובה ?
בעידן הדיגיטלי אם אתם לא נמצאים ברשת האינטרנט, אתם לא קיימים. יש אפשרויות מגוונות להיות נוכחים ברשת, באמצעות עמוד עסקי שיש בו את כל המידע הכולל על אודות פעילותה של החברה, דרכים רבות של קידום מכוון וייחודי ועוד. בלי הפעולות האלו אף בית עסק או חברה לא יצליחו להביא לקידום של בית העסק או החברה. כיום לכל בית עסק או לכל חברה יש צורך ממשי בנוכחות, ממוקדת, מרוכזת ומאוזנת ברשת האינטרנט העולמית.
דוגמאות לפעולות ייחודיות להגברת הנוכחות ברשת
רבים שואלים מה אפשר לעשות כדי להיראות ברשת בדרך שתועיל להתקדמות המותג. והתשובה היא: יחסי ציבור ברשת.
יחסי ציבור ברשת בנויים מכמה חלקים: ממתן מידע שוטף ללקוחות באשר לחידושים ועדכונים בשירותים של החברה או העסק, מרעיונות ומהצעות חדשות, מהתכתבות ישירה על ידי סטאטוסים מתחדשים ומתכתובת ישירה ואישית.
האם לכולם יש את האפשרויות ואת הזמן לזה?
נוכחות והימצאות ברשת היא חיונית ביותר כדי לקבל את החשיפה לצורך יחסי ציבור. חשוב שלא להגזים ולא להפריז בנוכחות כדי לא ליצור רושם של נואשות. זו הסיבה מדוע לא רצוי להגזים גם אם מדובר בנראות ברשת.
מומחי "טקסטלי" יסייעו לכם למצוא את המסגרת המתאימה כדי להשיג תוצאות מעולות בעניין החשיפה ברשת. אנו נדע לבנות תכניות עבודה מרוכזות, מטרות ייחודיות, ודיווחים רצופים לגבי התוצאות. כל הפעולות האלו ועוד יעזרו לכם להיות בטוחים באשר לנוכחות שלכם ברשת ולהתמקד בדברים שהם באמת בעל ערך – לתת שירות מצוין ללקוחות בכל זמן שהוא.
שתפו אותנו: